Indulás

Luxorba kb. 0600 órakor. 280 km. Érkezés kb. 1000 óra körül. Útközben megállunk egy sivatagi fogadónál. Kávé, tea, toalett lehetőség. Megérkezés után a Karnak-i Ámon templomot tekintjük meg.

Ebéd előtt sétahajózás a Níluson, motorcsónakkal és a nyugati parton kötünk ki. (így megyünk át a nyugati partra). Majd ebéd egy Nílus-parti étteremben.

Ebéd után az első állomás a Memnon Kolosszusok. A 18 méter magas, egyetlen kvarcit tömbből kifaragott szobrok, III. Amenhotep, templomának bejáratát őrizték. A templomból sajnos nem sok maradt, bár az utóbbi időben folytatott ásatások sok új leletet hoztak felszínre, köztük a kolosszusok kisebb változatait. Ezután látogatás a Királyok Völgyében. Majd Hatsepsut Királynő templomát tekintjük meg.

Opcionális lehetőség, Dendera

Hatsepszut temploma után, indulás Dendera-ba. 75 km az út. Érkezés kb. 1600 órakor. Az út a Nílus keleti partjának megművelt területein vezet keresztül, s így az utazó megcsodálhatja a datolyapálmák rengetegét és a zöldellő területek páratlan szépségét.

A nap végén indulunk vissza Hurghadára. Érkezés kb. 2100 óra körül.